Waarom nieuw kopen als regenereren van uw tractiebatterij de oplossing is?

Kwaliteit en garantie

Het regenereren van accu’s en tractiebatterijen is nog altijd niet heel bekend. Maar de gepatenteerde regeneratietechiek van Regbat heeft zich al vele jaren bewezen in Nederland. Wij leveren kwaliteit en u krijgt 2 jaar garantie op het behaalde regeneratieresultaat.

  • Gratis analyse en advies
  • 70% goedkoper dan nieuw aanschaffen
  • 2 jaar garantie op regeneratieresultaat

Waarom regeneratie

Bedrijven in het transport, intern transport of industrie maken veel gebruik van tractiebatterijen. Men is gewend deze tractiebatterijen te vervangen als de gebruiksduur te veel afneemt en niet meer een hele werkdag meegaat. In deze gevallen is regeneratie een uitkomst: de capaciteit van de tractiebatterij kan tot het oude niveau worden teruggebracht en een investering in een nieuwe (dure) batterij is niet langer noodzakelijk.

Onze werkwijze

We halen de batterij bij u op en voeren in onze vestiging in Hoofddorp een nulmeting uit. Daarna weten we wat de capaciteitstijging na regeneratie zal zijn. Na telefonisch contact geeft u toestemming voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Indien u toch geen regeneratie wilt laten uitvoeren krijgt u de batterij kosteloos retour.

Duurzaamheid

Voor iedereen – mensen en bedrijven – is duurzaamheid belangrijk. Regbat geeft concrete invulling aan het begrip duurzaamheid. Regeneratie spaart het milieu en het spaart uw portemonnee. Regbat is partner van MVO Nederland en koploper in circulaire economie.

Regeneratie het proces

Loodaccu’s en tractiebatterijen

Het Regbat procedé is een techniek voor loodaccu’s en tractiebatterijen.  In een accu of tractiebatterij wordt bij het opladen elektrische energie omgezet in chemische energie. De batterij wordt vervolgens weer ontladen en de chemische energie wordt omgezet in elektrische energie en verbruikt in een auto of machine. Bij dit proces van op- en ontladen ontstaat in de cellen van de accu of tractiebatterij sulfatering van de loodplaten. Deze sulfatering vormt een isolerende laag over de loodplaten, waardoor er steeds minder elektrische energie kan worden omgezet in chemische energie. Meer en meer sluit deze sulfatering de loodplaten af van het accuzuur. De capaciteit van de accu en tractiebatterij neemt steeds verder af en is dus steeds sneller leeg.